biglogo archivum

A nyári szünidő legelején 34 polóniai gyermek vett részt a Szentkereszt vajdasági Nowa Słupiában. Együtt voltunk ott – a Lengyel Iskola (SPK) és a Lengyel Nyelvoktató Nemzetiségi Iskola tanulói. 4 tanárnő is velünk volt. A tábort a Fővárosi Lengyel Önkormányzat szervezte a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt. támogatásával, valamint azok a kedves hölgyek, akik ott dolgoznak.

Egy nagy üdülőházban laktunk Nowa Słupia határán. Az egész ház és a hozzá tartozó nagy udvar is a rendelkezésünkre állt, ahol labdázhattunk, szaladgálhattunk és a játszóteret is használhattuk. Az ennivaló – ahogy Lengyelországban szokott lenni – nagyon ízletes volt. Az utunk nagyon rövidnek tűnt, ugyanis rengeteg attrakció várt ránk a tábor folyamán. Minden nap utaztunk valahova, hogy új helyeket ismerhessünk meg. Már a megérkezésünket követő napon kirándulni mentünk a Szentkereszt Nemzeti Parkba, ahol elértük a Łysa Góra-t (Kopasz-hegy); a hegy másik neve Święty Krzyż (Szent Kereszt). A hegy tetején egy kegyhely található, ahol Krisztus Szent Keresztjének ereklyéjét őrzik. Egy másik napon Krzyżtopórba utaztunk, ahol megnézhettük az ottani XVII. századi várnak a romját, amely abban az időben Európa legnagyobb építménye volt. Voltunk a Dinoszauruszok Parkjában és a bałtówi Őstörténeti Óceanáriumban, ellátogattunk a chęcini várba, a Raj-barlangba, a Visztula melletti Kazimierzbe, valamint a tokarniai Néprajzi Parkban. Ott nagyon megáztunk, egyesek szó szerint bőrig áztak. Kétszer is strandoltunk Kielcében. Megnéztük a várost és a Kadzielnia Természetvédelmi Területet is. A tábori utazásunk végén ellátogattunk Baba Jaga házához, még szerencse, hogy nem evett meg senkit! Helyette mézeskalácsot készítettünk, amelyeket a kemencéből való kivétel után meg is ettünk. Minden gyermek nevében – akik el tudtak jönni – köszönetet szeretnénk mondani a szervezőknek és a tanároknak.

Jagoda, Zsófia, Martina, Marcell, Leó

A Lengyel Nagykövetség mellett működő Iskolai Konzultációs Pont tanulói

A tábort a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt. anyagilag támogatta.

(infó és fotó: FLÖ)

Kapcsolat

Országos Lengyel Önkormányzat
1102 Budapest, Állomás u. 10.
tel: 36-1/261-1798, 36-1/260-7298
fax: 36-1/909-28-56
e-mail: olko@polonia.hu

OLÖ Intézmények
LMH  |  LNONI  |  LKIésM

Lengyel szószóló

Dr. Rónayné Słaba Ewa
Lengyel Nemzetiségi Szószólói Iroda
1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 1-3.